Levente Kovacs
Oct 12, 20172 min
Lófarok, kreativitást elősegítő tippek és jövőkutatás. Mindent megpróbáltunk, hogy ezt a három témát valahogy összefésüljük. Reméljük, sikerült. Ha nem, akkor vegyük úgy: szimplán alkalmaztuk Jeff Goodby 5. tippjét.
Bonnie Wan a márkaépítés jövőjét fürkészi
„A lófarok már kiment a divatból”, állapította meg Stallone a Tango és Cash-ben, az 1989-es esztendő kultikus zsarufilmjében, ám ezzel a bölcs gondolattal Jeff Goodby soha nem értett egyet – nem is változtatott a frizurán a középiskola befejezése óta. Maximum kibontotta, ha végigsétált a San Franciscó-i öböl partján, és hagyta, hogy dús hajába tépjen a szél.
Mr. Goodbyról és ügynökségéről (GS&P) már értekeztünk néhányszor – a Gossage-kultusz nagy fáklyavivőjének számítanak, akik 1983-ban ezzel a főcímmel jelentették be ügynökségük megalakulását:
Most viszont Jeff bátyánk kreativitástippjeit szedtük csokorba. Nemcsak reklámcsináláshoz, de minden más, valódi alkotómunkához remek inspirációt kínálnak.
Az ember, aki nem az eleganciájáért került be a One Show Hall of Fame tagjai közé
Íme Jeff Goodby kreativitást serkentő 5 tippje:
1. Minden nap más útvonalon menj a munkahelyedre.
2. Gyakran írj vagy rajzolj a sutább kezeddel.
3. Készíts jegyzeteket, írj le minél több mindent a világról.
4. Tanulmányozd a vicceket (hogyan épülnek fel, hogyan működnek).
5. Mindig állj készenlétben, hogy valami provokatívat, valami csintalanságot csinálj.
És a +1 jótanács:
Jeff Goodby reklámos filozófiáját, ügynökségének szellemiségét most akár testközelből is megtapasztalhatjuk a BrandFestival keretében. Bonnie Wan, a GS&P legfőbb stratégája ugyanis a márkaépítés jövőjéről fog magyarázni – mert igen, ez számára olyan életbevágó dolog, hogy képes volt érte eljönni Magyarországra, hogy a hazai reklámos és márkaépítő kommunával is megossza ezzel kapcsolatos ismereteit és tudását.
Mi ott leszünk, és ahogy Jeff tanácsolja: jegyzetelni fogunk, megpróbálunk leírni minél több mindent.
BrandFestival, október 26-27., Budapest Music Center
A Reklámtörténet a BrandFestival médiapartnere.
Cikksorozatunk írásait egy-egy vendégelőadó ihlette.