© Reklámtörténet, 2018. Minden jog fenntartva. Mindennemű utánzás tilalmaztatik.

  • Facebook - Grey Circle

REKLÁMTÖRTÉNETI ARCKÉPCSARNOK

Ez a Reklámtörténet sajátos, némi nagyképűséggel mondhatnánk: egyedülálló rovata. A Kreatív Online felületén kezdtük el publikálni a reklámtörténelem kiemelkedő, nagy formátumú karaktereit bemutató sorozatunkat.

Itt pedig egybegyűjtöttük őket.

2018-2-03

John McNamara, az M&M's vállalat elnöke feszült volt és ideges, mikor 1950 tavaszán először lépett be a Ted Bates & Company chicagói irodájába. Remélte, hogy nem jött hiába, és a megbeszélés végén megoldást kaphat egy súlyos problémára. Éveken át szállították az M&M’s drazsét az amerikai hadseregnek, de mióta véget ért a háború, megcsappantak az eladások. Vajon hogyan lehetne változtatni ezen az áldatlan helyzeten?

Ross...

2017-8-30

1957. június 29-én hétfőn délben több tízezren fürkészték a verőfényes New York-i égboltot. Lélegzetvisszafojtva várták, vajon a pilóta valóra váltja-e ígéretét. Victor A. Dudley a The New Yorker magazinban hirdette be repülős mutatványát: „Soha nem írtam még füsttel az égre... De ha elsőre nem megy, másnap délben újra megpróbálom!” 

Dudley „sign painter” volt; reklámtáblák, cégérek és kisboltok kirakatának festésével, falfelir...

2017-3-17

Carl Ally, a detroiti Campbell-Ewald reklámügynökség ügyfélkapcsolati munkatársa épp a szabadságát töltötte Manhattanben, mikor a The New York Times hasábjain rábukkant a Swissair tenderfelhívására. Nem sokat teketóriázott. A maga rámenős módján vette kézbe a dolgokat: felhívta a hirdetésben megadott telefonszámot, ügynökségét szépen benyomta a tenderen induló pályázók közé, megtartotta egyszemélyes prezentációját az ügyfélnek...

2016-12-19

Mary Georgene Berg reklámos életútja csodaszép, inspiratív Hamupipőke-sztori. Az ifjú Berg kisasszony gyermekkora óta nagy álmokat szövöget, a középiskola után New Yorkba megy színészmesterséget tanulni, ám a Pittsburghi Műszaki Egyetemen köt ki, itt éri utol a szerelem. Férjhez megy diáktársához, Bert Wellshez, akit csak azért fontos megemlítenünk, hogy értsük a névcserét, miképp lesz Bergből Wells – hősünk későbbi karrierjéb...

2016-11-08

Csak ült kinn az előszobában, és türelmesen várta, hogy fogadják. Szövegírónak jelentkezett F. Wallis Armstrong philadelphiai ügynökségéhez, és remélte, hogy kap lehetőséget az interjúra. A portfólióját már odaadta, néhány fiktív, nagy buzgalommal megírt reklámszöveget, ám Armstrong csak a nap végén bukkant elő. És akkor sem volt rá ideje. “Jöjjön vissza holnap, akkor tudunk beszélni!”, dörögte az ifjúnak.

Raymond Rubicam másna...

2016-9-27

Szerző:

Teljesen letaglózta a hír. Nem akarta elhinni, hogy ilyesmi megtörténhet. Hogy merénylet érheti az Amerikai Egyesült Államok elnökét. Amint kissé magához tért a döbbenettől, George Lois sorra felhívta ügyfeleit, hogy megbeszélje velük: most bölcsebb volna értesíteni a tévétársaságokat, ne rakják adásba reklámfilmjeiket. John F. Kennedy halálának napja nem igazán alkalmas az üzleti kommunikációra.

Az ügyfelek természetesen egyet...

2016-8-27

Nem volt könnyű számára a döntés. Miért is lett volna? Amerika ugyan kezdett magához térni a válságból, hála Roosevelt New Deal politikájának, aki kemény kézzel tette rendbe a gazdaságot; szépen futott fel a termelés, ígéretesen izmosodott a fogyasztói társadalom. Ám az 1929–33-ig tartó szűkös esztendők, a munknélküliség, létbizonytalanság emléke még élénken élt a fejekben.

Leo Burnett is jól emlékezett rá, milyen sokan árulták...

2016-6-16

„Reklámozni és jót tenni”, ez volt a négyoldalas hetilap, a Galveston Free Press mottója, amit 12 évesen egyedül írt, szerkesztett és publikált, hogy aztán a hirdetési felületek értékesítésével gyarapítsa zsebpénzét. Már ekkor elhatározta: ő bizony hátrahagyja Texast, és New Yorkba utazik, újságíró lesz. „Azok a firkászok mind iszákos figurák”, tiltakozott apja, de az ifjú Albert Lasker hajthatatlan maradt.

Hosszas alkudozás ut...

2016-5-26

Szerző:

Nathan Ohrbach bátor és határozott ember volt. Tudta jól, mit akar. Mikor 1923-ban megnyitotta Ohrbach’s névre keresztelt nagyáruházát New York 14. utcájában, gondosan ügyelt rá, hogy csak azt adja hölgyvásárlóinak, amire igazán szükségük van: minőségi ruhákat, diszkont áron. Az Ohrbach’s-nál csak ez számított.

Meg persze a bátor és újszerű kommunikáció. Ohrbach ugyanis nem követte versenytársainak hirdetési gyakorlatát; soha n...

Please reload

REKLÁMTÖRTÉNET KÖNYVEK
LEGFRISSEBB BEJEGYZÉSEK
Please reload

NEM ÜLNEK KARBA TETT KÉZZEL
Kovács Levente, kreatívigazgató (White Rabbit)

KOVÁCS LEVENTE

White Rabbit Budapest

Berta László

BERTA LÁSZLÓ

Saatchi&Saatchi Budapest