top of page

A DDB politikai hirdetése

Laszlo Berta

A DDB és William Bernbach csak egyszer készített politikai hirdetést. A 'Daisy Girl' néven ismert film - Bernbachék többi munkájához hasonlóan - forradalmi volt. Nemcsak azért, mert még ennyi évvel a hidegháború után is kirázza a nézőt a hideg tőle, hanem azért is, mert ezzel megágyazott a manapság egyszerűen lejáratókampánynak nevezett politikai hirdetéseknek.

Pedig a filmben meg sem említették Goldwatert (Johnson politikai ellenfele1964-ben), de mivel Goldwater militáns beállítottsága nem volt titok, egyértelmű volt, hogy ő hozhatja el a gombafelhőt.

A filmet 1964. szeptember 7-én vetítették le. Egyetlen egyszer. De gyorsan bejárta a sajtót, még a Times címlapjára is felkerült - minden idők leghatékonyabb politikai hirdetése lett.

"We must either love each other, or we must die."

Micsoda sor. Látható, hogy a félelemkeltésnek is vannak elegánsabb(?) formái.

Gerety_2021_Redefining Creative Benchmarks without date_Fotor.jpg
never-read.gif

Iratkozz fel! Most vagy soha.

Megéri: 10%-os kedvezményt 

kapsz érte az RT-shopban

raise-the-standard.gif
RT-anim-small 2.gif
RT_logo_ikon-white.png
  • Instagram
  • Facebook

A Reklámtörténet a magyar reklám- és marketinges világ egyedülálló szakmai blogja. Ilyen nincs még egy. Unikum. Kuriózum. Lenyűgöző szingularitás.

E számunkra csodálatos blog 2015-ben alapíttatott azzal a szándékkal, hogy inspirációt, információt, szórakozást és pallérozódást kínáljon minden érdeklődő számára.

Ki merre fordul, aszerint.

Ezek után az sem véletlen, hogy a Reklámtörténet Magyarország első és egyetlen kiadója, amely reklám- és marketingszakmai könyvek kiadására specializálódott. (Lásd: Reklámtörténet Könyvek)

Ez nagyszerű. Pukkanjon hát a pezsgő.

© Reklámtörténet, 2025.

#RaiseTheStandard 

bottom of page