• Laszlo Berta

A DDB politikai hirdetése


A DDB és William Bernbach csak egyszer készített politikai hirdetést. A 'Daisy Girl' néven ismert film - Bernbachék többi munkájához hasonlóan - forradalmi volt. Nemcsak azért, mert még ennyi évvel a hidegháború után is kirázza a nézőt a hideg tőle, hanem azért is, mert ezzel megágyazott a manapság egyszerűen lejáratókampánynak nevezett politikai hirdetéseknek.

Pedig a filmben meg sem említették Goldwatert (Johnson politikai ellenfele1964-ben), de mivel Goldwater militáns beállítottsága nem volt titok, egyértelmű volt, hogy ő hozhatja el a gombafelhőt.

A filmet 1964. szeptember 7-én vetítették le. Egyetlen egyszer. De gyorsan bejárta a sajtót, még a Times címlapjára is felkerült - minden idők leghatékonyabb politikai hirdetése lett.

"We must either love each other, or we must die."

Micsoda sor. Látható, hogy a félelemkeltésnek is vannak elegánsabb(?) formái.

#ddb #williambernbach #bernbach #goldwater #johnson #politika #times

© Reklámtörténet, 2020. Minden jog fenntartva.

Mindennemű utánzás tilalmaztatik.