• Laszlo Berta

Pure Genius - Rutger Hauer és a Guinness


Tegnap ért bennünket a szomorú hír, miszerint Rutger Hauer, akit a legtöbben a Szárnyas Fejvadászból ismernek, itthagyott minket. Pályafutása 50(!) éve alatt számtalan mozi és televíziós filmben szerepelt, sőt, még számítógépes játékok karaktereinek is kölcsönözte hangját.

Nem maradtak ki a reklámok sem.

Egy hozzá méltó kampánnyal emlékezünk rá.

A Guinness reklámtevékenysége immáron 90 éves múltre tekint vissza, első reklámmegjelenésük egy 1929-es sajtóhirdetés volt. A Daily Mailben megjelent hirdetés egyfajta bocsánatkéréssel kezdődött: "This is the first advertisement ever issued in a national paper to advertise Guinness." Akkoriban bizonyos üzleti körökben a reklámtevékenység az elkeseredettség jele volt.

Tears in rain

A holland színész a 80-as években lépett be a Guinness reklámvilágába. A márka frissen került vissza az Ogilvy & Mather reklámügynökséghez, ahol Mark Wnek szövegíró keze alatt indult el új irányba. A kampányszlogen egyszerű volt:

Pure Genius

Rutger Hauer 1987-ben debütált a reklámfilmekben: ő testesítette meg a karakteres, sötét italt. Stílusa elképesztő módon illett mind a márkához, mind az Ogilvy által kitalált szürreális, posztmodern filmek látványvilágához. A kampány célja inkább a márkaépítés, a márkaismertség növelése volt, kevéssé szólt magáról a termékről. A hűvös eleganciájú, tetőtől talpig feketében, felül pedig hófehér habbal... hajjal megjelenő főhős (és Mark Wnek kiváló szövegeinek) sikere elsöprő volt: a kampány futásának első 3 hónapjában 22%-kal növelte meg az eladásokat, azaz további 16 millió litert adott hozzá az addig sem rossz fogyasztáshoz.

It isn't easy being a dolphin

Hat éven és 20 hirdetésen át tartott ki a kampány - 1994-ben már debütált a Rutger Hauert is búcsúztató új kampány a "Guinness is a drink worth waiting for" gondolattal.

Isten veled, Rutger Hauer!

#rutgerhauer #puregenius #Guinness

© Reklámtörténet, 2020. Minden jog fenntartva.

Mindennemű utánzás tilalmaztatik.