• Laszlo Berta

A jó stratégiához a megfelelő szavak kellenek


Dan Wieden és David Kennedy először 1980-ban találkoztak, amikor még a William Cain reklámügynökség kötelékeiben dolgoztak a Nike kampányain. Két évvel később, 1982 áprilisának első napján felmarkolták a Nike accountot, és vélhetően nem áprilisi tréfaként, megalapították a Wieden+Kennedy reklámügynökséget.

Az ügynökség azóta a világ egyik (ha nem a legnagyobb?) független ügynökségi hálózatává vált, nevük igazi reklámos legenda - aki figyelemmel kíséri a világ legjobb reklámjait, biztosan legalább egy kicsi áhitattal beszél róluk. Esetleg irigységgel, arra gondolva, hogy "bezzeg, ha én dolgozhatnék a világ legnagyobb márkáin, biztosan én is minden évben villantanék egy-két oltári kampányt". Ami nyilván nincs így, hiszen hazánkban is akadt rá példa, hogy valakinek rendelkezésére állt a pénz meg a paripa is, aztán mégsem csinált vele fityfenét sem.

A W+K esetében fontos megjegyezni, hogy az általuk előállított kommunikációs eszközök nemcsak akkor meghökkentőek, formabontóak és kiemelkedő minőségűek, ha a központban készülnek - ez a szint igaz a világ többi részén lévő kirendeltségeikre is.

A portlandi HQ mellett van irodájuk New Yorkban, Londonban, Amszterdamban, Shangjaiban, Pekingben és Tokióban. És mondom: nem vásárolta fel őket

sem a WPP, sem a Publicis Groupe, sem az Accenture.

Függetlenek, és láthatóan lubickolnak a függetlenség nyújtotta szabadságban.

Vizionárius tekintet (Forrás: Martin Weigel LinkedIn)

November második felében az amsterdami W+K iroda egyik hétpróbás plannere érkezik Budapestre, hogy beszéljen nekünk egy kicsit a siker titkáról. Martin Weigel 27 évet töltött el eddig a reklámszakmában, korábban dolgozott New Yorkban, Londonban és a retyópapírtól a gyémántokig mindenféle terméknek dolgozott már a kommunikációs stratégiáján.

Hát ebben a videóban éppen azért nem váltja meg a világot, de legalább nem is tesz úgy, mintha megváltotta volna. Már ezért hálásak lehetünk neki!

Martin személyes oldalán nézelődve gyorsan eldönthetjük, mennyire szimpatikus is nekünk az, amit ő képvisel. Nekem személy szerint gyorsan a szívembe lopta magát

szókimondó, józan gondolataival.

Látszólag nem arra törekszik, hogy túlkombináljon egyébként pofonegyszerű megoldásokat, nem kívánja szakmai nagyotmondással, zsargonnal kibélelni a nagy büdös semmit - és ez csodálatos, hiszen az ellenkezőjére számos példát láthatunk a kommunikációs szakmában eltöltött pályafutásunk során.

És hogy mi a valóság? Ezt személyesen kell megtapasztalnunk, a Budapest Music Centerben, néhány hét múlva. Martin előadásán minden kiderül.

BrandFestival, november 20-21., Budapest Music Center

www.brandfestival.hu

A Reklámtörténet a BrandFestival médiapartnere. Cikksorozatunk írásait egy-egy vendégelőadó ihlette.

#wiedenkennedy #MartinWeigel #Brandfestival

© Reklámtörténet, 2020. Minden jog fenntartva.

Mindennemű utánzás tilalmaztatik.