• Levente Kovacs

Frances Gerety és a gyémánt örökkévalósága


Túl volt már az esti imádságon és épp lefekvéshez készülődött, mikor hirtelen eszébe villant egy gondolat. Egy egészen érdekes gondolat. Mary Frances Gerety évek óta dolgozott már szövegíróként a De Beers gyémántkitermelő és -kereskedő vállalat hirdetésein, de most úgy érezte, ez a sor igazi telitalálat. A Diamond is Forever, ízlelgette magában a mondatot, és elhatározta, másnap megszondáztatja a kollégákkal.

Frances Gerety, a női lelkek gyémántszakértője


„Egy gyémánt örök? Mégis mit akar ez mondani?”, értetlenkedtek a philadelphiai N. W. Ayer reklámügynökség férfi szövegírói. Frances nem lepődött meg különösebben: a pasik már csak ilyenek. Mit értenek ezek a romantikához, az érzelmekhez, az örökké tartó szerelemhez?


Szerencsére Frances mondata túlélte a férfiagyak támadásait, és eljutott az ügyfélhez. A De Beers vezérkara pedig úgy döntött: uccu, neki, használjuk! Ekkor 1948-at írtak. A De Beers mind a mai napig

„A Diamond is Forever” szlogennel hirdeti gyémántékszereit.

Mi ez, ha nem színtiszta, fényesre csiszolt reklámtörténelem? És ha ehhez hozzávesszük, hogy az Advertising Age 1999-ben az évszázad szlogenjének kiáltotta ki – nos, akkor nyugodtan megállapíthatjuk, hogy a Frances Gerety mondata a reklámtörténet egyik legismertebb szlogenje, claimje, ha úgy tetszik, signature line-ja.