• Laszlo Berta

2018 emlékezetes reklámjai - II. rész


Mint minden magára valamit is adó reklámos orgánum, mi is csinálunk egy listát az év végén. Azért jó, mert listákat készíteni egészen egyszerű dolog. Az első rész elsöprő sikere után íme, érkezik a második felvonás!

9. Greenpeace Canada „Don't suck the life from our oceans”

(Rethink)

Ismét egy printhirdetés, amit inkább az üzenete, mint kreativitása miatt helyeztem el itt. A kampány nagyon konkrétan támad egy környezetszennyezési forrásra, nevezetesen a műanyag szívószálra. Mondhatjuk egyébként, hogy 2018 a műanyag szívószál elleni harc éve volt, aminek hasznáról megoszlanak a vélemények, ám az biztos, hogy kezdetnek nem rossz. Az biztos, hogy még a Starbucks is úgy döntött, kivonják a műanyag szívószálakat az üzleteikből - 2020-ra. LOL, ahogy mondaná az egyszeri internetező. Én speciel 10 másodperc alatt vontam ki a saját konyhámból a műanyag szívószálakat, de nyilván nehezebb ez egy ilyen komoly cégnek.

10. AFC Championship „Teasing John Malkovich”

(CBS Sports)

Nem tudom eldönteni, hogy vajon nehéz vagy könnyű dolga van annak a reklámfigurának, akit a sors abban a szerencsében részesít, hogy John Malkovich-csal forgathat egy reklámot. Mert hát nyugodtan mondhatjuk, hogy ezt csak elrontani lehet - de azt is tudjuk, hogy elrontani valamit egészen könnyű.

A CBS Sports csapata nem rontotta el.

Malkovich hozza magát, hihetetlenül szerencsés fickó, hiszen ő lényegében minden filmben maga John Malkovich és ezzel mindenki maximálisan elégedett is.

Kiváló humor, remek dramaturgia és egy Rocky-filmekhez is passzoló, kiváló szöveg teszi a laza 4 perces szpotot a valaha volt talán legjobb meccs előtti felvezetéssé.

Dávid egyébként alulmaradt Góliáttal szemben, Tom Brady Patriotsa az utolsó negyedben megfordította az állást és 24-20-ra nyert (ICYMI).

11. Nike „Nothing beats a Londoner”

(Wieden+Kennedy London)

Sokak kedvence lett a Nike lelkesítő, közösségépítő, londoni lányokat/srácokat büszkévé tevő szpotja. A kampány egyben gyorsan be is bizonyította, hogy valóban nem könnyű lenyomni a londoniakat: a januári első sugárzás után az LNDR nevű londoni székhelyű márka beperelte a Nike-t, amiért az LDNR feliratú pólókat, logót és miegymást használt a kampányában.

Nyertek is, így sajnos a Nike kénytelen volt eltüntetni minden LDNR utalást a szpotból és a merchandisingről. Szívás.

A szpot viszont csodálatos. Külön felhívom a figyelmet rá, hogy ez is 3 perces. Mert a hosszú reklámok nagyon alkalmasak a történetmesélésre, beleélésre, szórakoztatásra. Kivéve, ha szarok, mert akkor elég nagy pocsékolás hosszú reklámot csinálni.

12. Libresse „Viva la Vulva”

(AMV BBDO)

A Libresse halad tovább a szemléletformálással. Tavalyi #BloodNormal kampányuk folytatása lett a Viva la Vulva című darab, amiben már nem a menstuáció a téma, hanem maga a Vulva, amit érdemes megünnepelni, úgy, ahogy van. Mert úgy jó az, ahogy van.

A szpot nemcsak hasznos, hanem rettentően ötletes és szép. Kiváló az art direkció, az animáció és a vulva metaforák is betalálnak.

Nem is vesztegetném tovább a szót: Viva la Vulva!

(Ja, ez is 3 perces, hoppá!)

13. BBC „World Cup launch trailer”

(BBC Sports)

Jó, hát a BBC készített egy szpotot, amin a világbajnokságok nagy pillanatait mutatják meg egymás után. Lelkesítő narrátor, lelkesítő zene.

Mi ebben a nagy szám?

Ó, hát az, hogy az egészet hímzéseken mutatják be. Egyből érdekesebb!

14. Getty Images „Endless Stories”

(AlmapBBDO)

Gettyéknél a brief sosem lehet bonyolult. Szerintem az ötlet sem. A megvalósítás, a kutatás, a történetmesélés már más tészta. Az AlmapBBDO ebben a szpotban ezt remekül megoldotta. A közel 5 perces szpotban több történetet is elmesélnek a fő események mellékvágányaként.

Végig érdekfeszítő, és persze nagyon célirányosan mutat rá a Getty Images erősségére.

15. Doritos & Mountain Dew „Battle” (Goodby, Silverstein & Partners)

A PepsiCo már a Superbowl előtt bejelentette, hogy két márkája egy közös szpotban fog megjelenni a Superbowl reklámdömpingjében. A szpothoz nem egy, nem kettő, hanem mindjárt négy világsztárt választottak, biztos, ami biztos alapon.

Vicces lett, látványos.

Ennyi lett a gyűjtés mára. Vagy inkább: erre az évre.

Persze volt még Alexa hangjával játszó reklám, ne feledkezzünk el a McDonald's nők napi logós stuntjáról (megfordították a logót, hogy W betűt formázzon) és a Burger King 1 centes Whopper akciójáról.

Ha valaki hiányol valamit, ne restellje üstöllést beírni a komment szekcióba, úgysem szoktatok sosem kommenteket írni.


© Reklámtörténet, 2020. Minden jog fenntartva.

Mindennemű utánzás tilalmaztatik.