top of page

Álljunk meg egy fősorra!

  • Writer: Limdauer Andras
    Limdauer Andras
  • Jun 12, 2020
  • 2 min read

Updated: Jan 28, 2022

Ez a hirdetés 1968. augusztus 2-án jelent meg, a Life magazinban*. Martin Luther Kinget 1968 áprilisában gyilkolták meg. Valószínűsíthetjük, hogy a St. Louisban nevelkedett, de akkoriban már New Yorkban dolgozó reklámszövegíró, bizonyos Robert M. Oksner** kellőképp tájékozott volt, és hatottak rá az események. Abban viszont biztosak lehetünk: Oksner álmodni sem merte volna, hogy 52 év múlva a Reklámtörténet főhadiszállásán egy blogbejegyzést fogunk kanyarítani róla.

Ilyen egy hatásos fősor, ami azonnal galléron ragad.

És követeli, hogy tovább olvasd a hirdetés szövegét.


„Jó úton jár ahhoz, hogy nagyszerű sebész legyen. Most itt az alkalom, hogy ebben megakadályozd.”

Bizony, erre a két mondatra azonnal felkapod a fejed, mert 1.) vagy felháborít, miért is kellene megakadályozni ezt az afroamerikai fiatalembert, hogy sebész legyen; 2.) vagy már a gondolatától is rosszul vagy, hogy belőle sebész lehet.


Aztán jön a body copy első mondata, ami rögtön feloldja a talányt, pontosabban: meghozza a kellő „a-ha” élményt, aminek hatására 1.) vagy elpárolog a felháborodás, és az olvasóban helyreáll a világ rendje; 2.) vagy az ember rádöbben, hogy valójában behúzták a csőbe, mi több, komplett hülyét csináltak belőle.

„Ehhez csupán tovább kell lapoznod ezt az oldalt.”

Mert ez talán a legzseniálisabb az egészben: az is elolvassa a kenyérszöveg első mondatát, akiről biztosan tudni, hogy soha egy árva centet sem fog adományozni a szervezetnek. Viszont már késő. Hozzá is elért az üzenet, hogy a United Negro College Found mit képvisel.


Hogy mi ez az üzenet, kérem szépen? Tökösség, elszántság, céltudatosság – amely attitűd négy évvel később egy brilliáns és sokat idézett szlogenben manifesztálódik:

A mind is a terrible thing to waste.


És ez minden elmére igaz. Bármilyen elmére. Az intézmény hitvallása egyértelmű: az elmének – emberi tudatnak, képességnek, tehetségnek stb. – nincs színe, és pláne nem lehet bőrszíne.



---


















Robert M. Oksner egyébként a hetvenes években a Seasame Street epizódjain is dolgozott íróként.***



Források:




 
 
 

Comentários


Gerety_2021_Redefining Creative Benchmarks without date_Fotor.jpg
never-read.gif

Iratkozz fel! Most vagy soha.

Megéri: 10%-os kedvezményt 

kapsz érte az RT-shopban

raise-the-standard.gif
RT-anim-small 2.gif
RT_logo_ikon-white.png
  • Instagram
  • Facebook

A Reklámtörténet a magyar reklám- és marketinges világ egyedülálló szakmai blogja. Ilyen nincs még egy. Unikum. Kuriózum. Lenyűgöző szingularitás.

E számunkra csodálatos blog 2015-ben alapíttatott azzal a szándékkal, hogy inspirációt, információt, szórakozást és pallérozódást kínáljon minden érdeklődő számára.

Ki merre fordul, aszerint.

Ezek után az sem véletlen, hogy a Reklámtörténet Magyarország első és egyetlen kiadója, amely reklám- és marketingszakmai könyvek kiadására specializálódott. (Lásd: Reklámtörténet Könyvek)

Ez nagyszerű. Pukkanjon hát a pezsgő.

© Reklámtörténet, 2025.

#RaiseTheStandard 

bottom of page