Levente Kovacs
Javított "Reklámtörténelem" (No.1.)
Szigorúak vagyunk: reklámtörténelem témájú könyvben ilyen tévedés megengedhetetlen. William Bernbach ügynökségének nevét akkor is illik pontosan leírni, ha az egész szövegben csupán háromszor szólunk róla. Ha egyetlen oldalon említjük háromszor, akkor pláne.

Krtikánk tárgya
1949-ben William Bernbach két másik reklámos kollégája, Ned Doyle és Maxwell Dane társaságában alapította meg reklámügynökségét, amit aztán nevük kezdőbetűiből (Doyle, Dane, Bernbach) meglehetősen fantáziátlanul ugyan, de DDB-re kereszteltek. A betűk sorrendjét sorsolással döntötték el.
Úgy tűnik, a Több mint reklámtörténelem című könyvben is elég komoly szerepet kapott a véletlen: a Bernbachról szóló passzusban (223. old) ügynökségének hárombetűs neve így tudott egy oldalon háromból kétszer (!) rosszul megjelenni. Egyszer BBO, aztán DDB (ez talált), majd BBD formában. Más helyütt Bernbach már úgy kerül említésre, mint a BBDO reklámügynökség alapítója (40. oldal). Nyilván véletlenül.
