DOMINIK IMSENG

A BOGÁR FORRADALMA

Egy reklámkampány története, ami naggyá tett egy kicsi kocsit

1959-ben a New York-i DDB reklámügynökség megalkotott egy reklámkampányt, amivel több mint 15 éven át népszerűsített egy kicsi, ronda, de roppant gazdaságos, költséghatékony és karakteres autót. A VW számára készített sajtóhirdetések nem csupán hatékonyan értékesítették a Bogarat, de egy újfajta reklámfelfogásnak is a hírnökei voltak. Elindították a reklámvilág "kreatívforradalmát"; a VW Bogár hirdetései ugyanis bebizonyították: lehet okos, őszinte és humoros, a fogyasztót tiszteletben tartó reklámokkal kommunikálni. Mi több, erre a fogyasztónak is igénye van.

 

Ezek a legendás sajtóhirdetések nem csupán a modern reklámcsinálás alapjait fektették le, de segítettek berobbantani a 60-as évek kulturális forradalmát is.

A német mérnökök nagyszerűsége és a manhattani reklámszakemberek kreativitása egyaránt hozzájárult, hogy a VW Bogár a 20. század egyik meghatározó kulturális ikonjává vált.

Dominik Imseng könyve igazi kordokumentum és kultúrtörténeti csemege. Szórakoztatóan és olvasmányosan mesél a VW Bogár megszületésének, amerikai piacra bevezetésének és népszerűségének történetét; felvillantja a korszak társadalmi, kulturális jelenségeit, és rengeteg eredeti képpel illusztrálja a kicsi kocsi Amerikai diadalútját.

 

A régi autók, a reklámok, a marketing és kommunikáció szerelmesei számára mindenképp alapmű. De a kultúrtörténet, történelem és szociológia iránt érdeklődők is izgalommal fogják olvasni a kicsi kocsi históriájának ezen reklámtörténeti fejezetét.

kicsi_kocsi_new.jpg

KÖNYVADATOK:
 
Dominik Imseng:
A BOGÁR FORRADALMA 
Egy reklámkampány, ami naggyá tett
egy kicsi kocsit
(Ugly is Only Skin Deep, Matador, 2016)
Fordította: Berta László, Kovács Levente

ISBN: 978-615-81079-0-7
210x145 mm
Puhafedeles, matt fóliázott
168 oldal
 
Első kiadás: Reklámtörténet Könyvek, 2018
Bolti ár: 3 400 Ft