DOMINIK IMSENG
A BOGÁR FORRADALMA
Egy reklámkampány története, ami naggyá tett egy kicsi kocsit
1959-ben a New York-i DDB reklámügynökség megalkotott egy reklámkampányt, amivel több mint 15 éven át népszerűsített egy kicsi, ronda, de roppant gazdaságos, költséghatékony és karakteres autót. A VW számára készített sajtóhirdetések nem csupán hatékonyan értékesítették a Bogarat, de egy újfajta reklámfelfogásnak is a hírnökei voltak. Elindították a reklámvilág "kreatívforradalmát"; a VW Bogár hirdetései ugyanis bebizonyították: lehet okos, őszinte és humoros, a fogyasztót tiszteletben tartó reklámokkal kommunikálni. Mi több, erre a fogyasztónak is igénye van.
Ezek a legendás sajtóhirdetések nem csupán a modern reklámcsinálás alapjait fektették le, de segítettek berobbantani a 60-as évek kulturális forradalmát is.
A német mérnökök nagyszerűsége és a manhattani reklámszakemberek kreativitása egyaránt hozzájárult, hogy a VW Bogár a 20. század egyik meghatározó kulturális ikonjává vált.
Dominik Imseng könyve igazi kordokumentum és kultúrtörténeti csemege. Szórakoztatóan és olvasmányosan mesél a VW Bogár megszületésének, amerikai piacra bevezetésének és népszerűségének történetét; felvillantja a korszak társadalmi, kulturális jelenségeit, és rengeteg eredeti képpel illusztrálja a kicsi kocsi Amerikai diadalútját.
A régi autók, a reklámok, a marketing és kommunikáció szerelmesei számára mindenképp alapmű. De a kultúrtörténet, történelem és szociológia iránt érdeklődők is izgalommal fogják olvasni a kicsi kocsi históriájának ezen reklámtörténeti fejezetét.