top of page

STEVE HARRISON
HOWARD GOSSAGE
A 20. század legnagyobb reklámszakemberének elfeledett története

Howard „Luck” Gossage (1917-1969) a világ legeredetibb, legforradalmibb gondolkodású kommunikátora, aki alapjaiban reformálta meg a reklámvilágot. Interaktivitás? PR-t generáló kampányesemények? Közösségi média? Ezeket mind ő alkalmazta elsőként, még az 50-es, 60-as években. Ugyanakkor megmentette a Grand Canyont, beindította a zöldmozgalmakat, segített kivívni egy karib-tengeri kis sziget függetlenségét, és világhíressé tette a kanadai filozófus-médiateoretikust, Marshall McLuhant, akit a Wired magazin mint „védőszentjét” tiszteli. Intelligenciája, humora, hercegi nagyvonalúsága megnyerte számára Tom Wolfe, John Steinbeck barátságát; ismerte és inspirálta a 60-as évek ellenkultúrájának számos meghatározó alakját. 

A Howard Gossage életét és korát bemutató monográfia Steve Harrison brit reklámszakember elszánt és kitartó munkáját dicséri. Harrison könyve izgalmas és szórakoztató módon mesél Gossage reklámjairól, gondolatairól, filozófiájáról; bemutatja sajátos „reklámplatform” technikáját, az interaktivitást kiaknázó módszereit, a zöldmozgalmat elindításában játszott szerepvállalását – miközben az 1960-as évek Amerikájának szellemi és kulturális mozgalmait, meghatározó társadalmi jelenségeit is megismerteti olvasóival.

A könyv különlegessége, hogy előszavát a nemzetközi reklámszakma egyik legnagyobb élő legendája, Jeff Goodby, a Goodby, Silverstein & Partners reklámügynökség egyik alapítója, kreatívigazgatója  írta, mégpedig kifejezetten a magyar kiadás elé.

Továbbá számos neves és elismert reklámszakember (Tim Lindsay, D&AD CEO-ja; Patrick Collister, a Google kreatívigazgatója, a Directory szerkesztője; Luke Sullivan, a Hogyan fürdessünk malacot? című könyv szerzője; Bruce Bendinger, a The Book of Gossage szerkesztője) fejezte ki elismerését a könyv magyar nyelvű megjelenése kapcsán.

KÖNYVADATOK:
 
Steve Harrison:
HOWARD GOSSAGE – A 20. század 
legnagyobb reklámszakemberének 
elfeledett története
(Changing the World is the Only Fit Work
for a Grown Man, Adworld Press, 2012)
Fordította: Berta László, Kovács Levente

ISBN: 978-963-12-6778-5
210x145 mm
Keményfedeles, matt fóliázott
224 oldal
 
Első kiadás: Reklámtörténet Könyvek, 2016
Bolti ár: 3 900 Ft
Online ár: 3 315 Ft

bottom of page