top of page
  • Writer's pictureLevente Kovacs

Hogyan pörkölt oda a Volvo a versenytársaknak?


Mindig bámulatosak azok a reklámos megoldások, amelyekben egy márka a versenytárs kommunikációját kihasználva mond valami érvényeset saját magáról. Ezzel a bevállalós kommunikációs gesztussal persze csak azok a márkák – ha úgy tetszik: azok a marketingvezetők – mernek élni, akik biztosak a dolgukban. Akik termékoldalon valóban olyan konkrét előnyt tudnak kínálni, amivel helyből elkaszálják versenytársuk imázsát,

miközben sajátjukat az egekbe repítik.

A Volvo mindig is előszeretettel alkalmazta reklámjaiban ezt a pimasz, bevállalós, kompetitív szemléletet. Így pörkölt oda például a Mercedesnek, mikor egyik hirdetésében a Volvo 740 GL Estate modelljét állította szembe a Mercedes 200T Estate modelljével, és arra kereste a választ: vajon mi lehet az oka a két autó közötti árkülönbségnek? A megoldás: talán a kis háromágú Mercedes-embléma kerülhet olyan sokba.

Megéri a pénzét

A Volvo a Vauxhall Carltont sem kímélte. Egy 15,000 fontos Vauxhall (Európában Opel Rekord néven futott) áráért ugyanis nemcsak egy Volvót vehetett az ember, de Cannes legjobb szállodájában, a Carltonban is eltölthetett egy éjszakát a kedves feleségével. És még 25 fontos borravalót is adhatott a liftes fiúnak, csak hogy mutassa, mennyire menő.