Limdauer Andras
Pimasz márkaépítés Aldi-módra
Updated: Mar 9, 2020
Hazánkban az Aldit a pusztító szóvicceiről, átgondolatlan klisékampányairól ismerjük. Pedig az Aldi egy márka. Mégpedig egy igazi saját márkás termékekkel rendelkező márka – legalábbis az Egyesült Királyságban. 2011-ben egy remek kampánnyal rukkolt elő, amivel nemcsak bevéste magát a brit fejekbe – de a brit szívekbe is belopta magát.

„A fogyasztó szereti az egyszerű, érthető dolgokat. A marketinges szeret mindent szarrá bonyolítani.”
Bob Hoffmann
Adam Zavalis, az Aldi UK marketingigazgatója minden bizonnyal üdítő kivétel.
Akkoriban a legnagyobb versenytársak mind a klasszikus reklámokat nyomták orrba-szájba, a Marks&Spencer kajapornóval, a Sainsbury pedig Jamie Oliverrel próbálta üzleteikbe csábítani a brit közönséget. Ehhez képest az Aldi húzott egy merészet, olyan kampányt szerettek volna, ami tényleg együtt rezonál a brit közönséggel, és amivel mindenki (legalább egy kicsit) azonosulni tud.
Nem volt céljuk, hogy a saját márkás termékeknek csináljanak reklámot, hiszen az csak kidobott pénz lett voln