Levente Kovacs
Jeremy Dalton, a metaúttörő
Updated: Nov 2, 2022
Formálódik körülöttünk egy nagy fenevad, a Metaverzumnak becézett „azt-se-tudjuk-micsoda” – és bár fogalmunk sincs, mivel jár és mit hoz magával ez az új, ismeretlen dimenzió, de már egyre többen próbálnak rámozdulni, megtalálni benne a helyüket, a lehetőségeiket. Fogalmazzunk úgy:
kezdetét vette a virtuális gyarmatosítás,
avagy a virtualitás gyarmatosítása, és a digitális konkvisztádorok seregében a különféle nagyvállalatok és a startup cégek egyaránt ott masíroznak, vállt vállnak vetve, rendületlenül.
Jeremy Dalton az a figura, aki ebben az új világban elég jól el tudja navigálni az embert. Tessék megkapaszkodni: Jeremy a PwC könyvvizsgáló és gazdasági tanácsadó cég Metaverse Technologies nevű csapatát vezeti, ami annyiban érdekes, hogy ha már egy könyvizsgáló és gazdasági tanácsadó cég is derékig belegázolt a metaverzum mocsarába, akkor ott kell lennie valaminek, az egyszer biztos.
Jeremynk a kibővített valóságok (extended reality, XR) igazi szakértője. Igen, ezzel már szintet lépünk, kérem szépen, itt már a virtuális valóság (virtual reality, VR), a kiterjesztett valóság (augmented reality, AR) és annak non-plus ultrája, a kevert valóság (mixed reality, MR) együtt, egyszerre játszik, vagyis a virtuál és a reál még inkább összeér, mi több, a szaglás és a tapintás is bekapcsolódik a mókába, még jobban finomodik a digitális élmény. Olyan magasságát (mélységét?) kapjuk így a szintetikus tartalmaknak, olyan immerzív a virtualitás, hogy legény legyen a talpán, aki ne érezné magát Neónak a Mátrix kellős közepén.
Jeremy még könyvet is írt a témáról!
De ami még ennél is nagyszerűbb, hogy idén a Brandfestivalon most személyesen is találkozhatunk Jeremyvel, és tőle magától tudhatjuk meg, hogy a metaverzum
miként képes megváltoztatni a vállakozások és a fogyasztók interakcióját.
Hogy milyen pénzügyi és gazdasági potenciál rejlik e nehezen definiálható, a szemünk előtt alakuló valamiben. Hogy ennek milyen hasznát és előnyeit élvezhetik a vállalatok, és mit kell tenniük érte, hogy még jobban kiaknázhassák annak lehetőségeit.
És ha Jeremynk megtartotta elődását, még mindig odamehetünk hozzá, és nekiszegezhetjük a nagy kérdést, hogyhát: „Elnézést, Mr. Dalton. Meg tudná mondani pontosan, hogy akkor mi a fene is ez a izé... metaverzum?”
BrandFestival, november 10-11., Etele Cinema
A Reklámtörténet a BrandFestival médiapartnere. Cikksorozatunk írásait egy-egy vendégelőadó ihlette.
Comments