Elrajtolt a 72. Cannes Lions
- Reklámtörténet
- 17 hours ago
- 2 min read
A Croisette környékén és a cannes-i kongresszusi palotában idén is összeverbuválódik a világ reklám és kommunikációs világának legjava. Öt napig tartó kreativitásfröccs és inspirációzuhatag veszi kezdetét az iparág nagyágyúival.
Csupán a számok kedvéért: a fesztivál hivatalos közlése szerint az idén pontosan 26.900 pályaművet neveztek, ami csekélyebb, mint az előző években, de szemmel mindenképp jól látható mennyiség. Az így befolyt nevezési díjakból pedig a szervezők kényelmesen tudnak némi párizsit venni a zsömléjükbe.
Cannes-ben azonban nemcsak a kreativitást teszik mérlegre, és értékelik különböző fémből készült oroszlános szobrokkal. Több mint 30 helyszínen, több mint 700 előadó osztja meg gondolatait (folytat intenzív PR-tevékenységet) a nagyérdeművel. A fesztivál szervezői nagy gondot fordítanak rá, hogy a „line-up”-ban mindig fellépjen egy-egy sztár, aki majd zsúfolásig megtölti a Lumière- vagy a Debussy-terem széksorait.

Ha szerencsénk van, idén például összefuthatunk az alagsori büfében Reese „Dr Szöszi” Witherspoonal, a Hello Sunshine médiaügynökség alapítójával, aki Joy is Rebellion: Hello Sunshine and GenZ – Rewrite the Narrative címmel június 18-án tart röpke előadást a... ööö... világot érintő égető témáról, úgymint: az állandó stresszben, folyamatos elvárások között feszülő Z-generáció tagjai miként képesek szembenézni a jövővel, és újraírni saját narratívájukat – vagy valami hasonló.

De ott lesz az NBC The Tonight Show házigazdája, Jimmy Fallon is, aki legalább egy vicces, szerethető figura, és On Brand címmel épp tető alá hozott egy marketinges valóságshowt, amelyben hétről hétre azon vetélkednek a kreatívszakemberek, hogy ki tud jobb ötlettel előrukkolni egy adott márka számára – amely kampány a végén a valóságban is megvalósul! Ez ám a totális márkauniverzum,
ahol a fikció és való világ főműsoridőben mosódik össze.
A celebvadászat azonban itt nem érhet véget. Aki résen van, simán megérintheti Serena Williams lábnyomát, és beleszagolhat Peter Jackson parfümjébe (vagy fordítva). Kai Cenat pedig valamelyik sarokból fog streamelni és kreálni a kontentet.
A marketing- és reklám világa is szépen képviselteti magát. A teljesség igénye nélkül néhány nagy, visszajáró név: Marc Pritchard (P&G), Judy John (Edelman), Bridget Evans (Spotify), Marcel Marcondes (AB INBEV), Mark Read (WWP), Kate Stanners (Saatchi&Saatchi), Dave Droga (Accenture Song), Bonnie Wan, Jeff Goodby (GS&P), Chaka Sobhani (DDB) Anselmo Ramos (Gut). A tudományos szakértelemről Mark Ritson és Les Binet gondoskodik, személyesen. És ott lesz Andrej Tyukavkin is, aki pont úgy néz ki, mint egy közép szibériai metálbanda frontembere. Ám ne ítéljünk elsőre, tekintélyes mennyiségű trófeával rendelkező szövegíróról beszélünk.
A 2025-ös Cannes Lions nagy mulatságnak ígérkezik; és ha jól állnak együtt a csillagok, még kis hazánkba is érkezhetnek a tenger sós illatával átitatott oroszlánok – minden esélyünk megvan rá.

Bárhogy is történjen: tanulni, inspirálódni, újragondolni a kommunikációs iparág helyét, szerepét, jövőjét és mindenét – nos,
erre tökéletes apropót kínál a Cannes Lions Nemzetközi Kreativitásfesztivál.
Figyeljük az eseményeket.