top of page

Ogilvy klasszikus – Gossage-módra

  • Writer: Levente Kovacs
    Levente Kovacs
  • Aug 31, 2017
  • 2 min read

Láttunk már reklámkoppintásokat, eleget; és biztosak lehetünk benne, hogy még sokkal fogunk találkozni. Az igazán nagyok azonban tudatosan idézik meg mások munkáját, és továbbgondolják, új tartalommal töltik meg az eredeti alapötletet. Vagy okosan parodizálnak, miként azt Gossage tette, a tőle megszokott könnyed pimaszsággal.

Az eredeti: Ogilvy klasszikus Rolls-Royce hirdetése (1958), a felejthetetlen fősorral, amin szövegírók nemzedékei nőttek fel: „60 mérföldes sebességnél az elektromos óra a leghangosabb ebben az új Rolls-Royce-ban.”

Ogilvy fősorán nőtt fel egyszövegíró nemzedék

És az átformált verzió: Gossage bravúros Land-Rover hirdetése (1965): „60 mérföldes sebességnél a motor bőgése a leghangosabb ebben az új Land-Roverben.” De Gossage nem áll meg itt. Utánozza a kép kompozícióját, a szöveg szerkezetét és stílusát, de még a betűtípust is. És csodáljuk meg a legfinomabb részletet: az illusztrációkat!

Gossage pimaszsága nem ismert határokat

Hogy miért érdekesek? Ogilvy a Rolls-Royce és a Bentley hűtőrácsát hasonlítja össze, majd felhívja rá a figyelmet: a Bentley hűtőrácsát egyszerűbb legyártani, ezért az autónak 300 dollárral olcsóbb az ára. Aki pedig nem mer Rolls-Royce-t vezetni, nyugodtan vásároljon magának egy Bentley-t.

Mit csinál ebből Gossage? Viccet. Illusztrációja megmutatja a pótkerékkel ellátott és pótkerék nélküli Rovert. Majd felhívja az olvasók figyelmét, hogy aki nem mer pótkerékkel felszerelt Land-Rovert vezetni, nyugodtan megvásárolhatja a hagyományos, pótkerék nélküli Land-Rovert, és így pontosan 7 dollár 40 centet takaríthat meg.

És milyen érdekes, hogy

e két reklámos figura pont olyan, mint az általuk hirdetett autók:

Ogilvy a kimért, elegáns, 60 mérföldes sebességgel egyenletesen suhanó, a közlekedési szabályokat szigorúan betartó Rolls-Royce; Gossage pedig az aszfalt ellen lázadó, szabadon és féktelenül dübörgő, járt utat a járatlanért bátran elhagyó Land Rover terepjáró.

Te vajon kivel vágnál neki reklámos utadnak? Kit választanál sofőrnek?

Ogilvyt? Gossage-ot?

 
 
Gerety_2021_Redefining Creative Benchmarks without date_Fotor.jpg
raise-the-standard.gif

Iratkozz fel! Most vagy soha.

Megéri: 10%-os kedvezmény jár érte a Reklámtörténet-shopban

RT-anim-small 2.gif
never-read.gif
Reklámtörténet blog nyitóoldal
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

A Reklámtörténet a magyar reklám- és marketinges világ egyedülálló szakmai blogja. Ilyen nincs még egy. Unikum. Kuriózum. Lenyűgöző szingularitás.

E blog 2015-ben alapíttatott azzal a szándékkal, hogy inspirációt, információt, szórakozást és pallérozódást kínáljon minden érdeklődő számára, bepillantást nyújtva a reklámipar és annak határterületeinek sajátos univerzumába. 

Nyilván az sem véletlen, hogy a Reklámtörténet Magyarország első és egyetlen kiadója, amely reklám- és marketingszakmai könyvek kiadására specializálódott. (Lásd: Reklámtörténet Könyvek)

Hát így állunk. Köszönjük, hogy olvasol bennünket.

© Reklámtörténet, 2025.

#RaiseTheStandard 

bottom of page