• Reklámtörténet

Reklámkedvencek – Marosi Gergely (Mito)


Postabank maci, hányós futballista és tökéletesen megírt long copy – SZERINTEM rovatunk következő epizódjában Marosi Gergely, a Mito kreatívigazgatója osztja meg velünk kedvenc reklámjait. És hogy miért is tetszenek neki annyira.

Gyerekként kaptam anyutól egy macis mesekönyvet, amin csomó helyen rajta volt a Postabank logója. Azt hiszem, ez volt az első reklám, amivel találkoztam, de egyáltalán nem éreztem tolakodónak.

A Bank és a mackók, amik igazán közel álltak Princz Gáborhoz

A második, amire emlékszem, az egy rádióhirdetés, ami valamilyen durván strapabíró óráról szólt, és ezt különböző hangeffektekkel demonstrálták: két reccsenés közt bevágtak egy Zámbó Jimmy-dalrészletet, jelezve, hogy még ezt is kibírja. Ez akkor valami miatt nagyon tetszett. Mondjuk ez abban az évben volt, amikor rongyosra hallgattam a Hupikék Törpikéktől a Buli van Aprajafalván kazit.

Utána a különböző Nike és Adidas reklámok voltak rám nagy hatással, de ez valószínűleg a focimániámnak köszönhető, nem pedig a szakmai érdeklődésemnek.

Imádtam azokat, amikben volt valami történet –

a reptéri brazil örömfocit, a skorpiós bevetést vagy a csapatválasztósat a grundon.

Szóval ezek után nem véletlen, hogy az egyik all-time kedvencem a 2008-as Nike „Take it to the next level”.

Vajon a focista hányásában is van sárgarépa?

Minden benne van, ami szerintem kell egy jó reklámhoz (szigorúan tévéreklámról beszélek):

● a tökéletes insight – hisz ez minden gyerek/fiatal álma

● egy jó történet – kudarcokkal, sikerrel, csillogással, elszállással, kemény munkával

● a történetbe illesztett és nem öncélúan szerepeltetett sztárok

● csodálatos rendezés (Guy Ritchie – POV nézet, keretes szerkezet, azok a vágások!)

● humor

● bátorság és kis provokáció (hányás, magánéleti szál: csajozással, proli családdal, sportautóval)

A másik örök kedvencem – amivel nyilvánvalóan csak azután találkoztam, hogy belecsöppentem ebbe a szakmába – az Avis No. 2 „We try harder" kampányának hirdetései.

Világ másodhegedűsei, egyesüljetek!

Szövegíróként mindig is nagyon durván vonzódtam a manifesto jellegű, fantasztikusan megírt long copy formátumhoz, és szerintem ebben a kategóriában az Avis hirdetések az egyik legjobbak. Bátor koncepció, elképesztően jól megírt szövegekkel, amiben

a humor és a magasztosság simán megfér egymás mellett.

Green kisasszony itt még nincsen felpaprikázva

Olyan könnyednek tűnik az egész, mintha Don Draper írta volna két Old Fashioned után, vagy inkább Peggy Olson (hiszen az Avis szövegeket a valóságban is egy nő: Paula Green írta), miután kicsit felpaprikázta magát valami bunkó férfi kollégája paraszt megnyilvánulásán.

Persze szigorúan egy lendületből.

#MarosiGergely #Postabank #PaulaGreen #Nike #Avis

© Reklámtörténet, 2020. Minden jog fenntartva.

Mindennemű utánzás tilalmaztatik.