top of page

Whipple úr esete a vécépapírral

  • Writer: Levente Kovacs
    Levente Kovacs
  • Feb 23, 2018
  • 1 min read

Minden reklámkultúrának megvannak a saját démonai. Nem, most nem a reklámok készítőire gondolunk, hanem azokra az idegesítő és gyűlölt reklámarcokra, -karakterekre, akik egy pocsék ötletnek (vagy a hosszú kampányidőszaknak) köszönhetően beépülnek egy népnemzet kollektív tudatába, és hónapokig, esetleg évekig ott is ragadnak.

Amerikában Whipple úr számít ilyen démoni figurának.

Majd én megmondom, hogy ki nyomogat és mit

Képzeljünk el egy idétlen üzletvezetőt valamelyik kaliforniai kisboltban, aki lesi a vásárlókat, és azon pörög, miként akadályozza meg, hogy nyomogassák a Charmin vécépapírokat. Aztán a végén kiderül: ő maga sem tud ellenállni a puhaságnak, megragad egy csomag Charmint, és átszellemülten nyomorgatja, akárcsak a vevői.

Ne tessék, nyomogatni!

Még a kovboj is tudja, mi fán terem a Charmin

Dupla Whipple-hatás

Whipple úr több mint 500 reklámban, jó húsz éven át (1964-85) ezzel a szimpla dramaturgiával borzolta a nézők idegeit; vécépapírt nyomogató karaktere így vált a csapnivaló reklámok archetípusává.

És szelleme mindmáig velünk él.

 
 
 
Gerety_2021_Redefining Creative Benchmarks without date_Fotor.jpg
never-read.gif

Iratkozz fel! Most vagy soha.

Megéri: 10%-os kedvezményt 

kapsz érte az RT-shopban

raise-the-standard.gif
RT-anim-small 2.gif
RT_logo_ikon-white.png
  • Instagram
  • Facebook

A Reklámtörténet a magyar reklám- és marketinges világ egyedülálló szakmai blogja. Ilyen nincs még egy. Unikum. Kuriózum. Lenyűgöző szingularitás.

E számunkra csodálatos blog 2015-ben alapíttatott azzal a szándékkal, hogy inspirációt, információt, szórakozást és pallérozódást kínáljon minden érdeklődő számára.

Ki merre fordul, aszerint.

Ezek után az sem véletlen, hogy a Reklámtörténet Magyarország első és egyetlen kiadója, amely reklám- és marketingszakmai könyvek kiadására specializálódott. (Lásd: Reklámtörténet Könyvek)

Ez nagyszerű. Pukkanjon hát a pezsgő.

© Reklámtörténet, 2025.

#RaiseTheStandard 

bottom of page