Whipple úr esete a vécépapírral
Minden reklámkultúrának megvannak a saját démonai. Nem, most nem a reklámok készítőire gondolunk, hanem azokra az idegesítő és gyűlölt reklámarcokra, -karakterekre, akik egy pocsék ötletnek (vagy a hosszú kampányidőszaknak) köszönhetően beépülnek egy népnemzet kollektív tudatába, és hónapokig, esetleg évekig ott is ragadnak.
Amerikában Whipple úr számít ilyen démoni figurának.
![](https://static.wixstatic.com/media/4b6519_6ee7b174029546bfba24b9802a451686~mv2.jpg/v1/fill/w_751,h_464,al_c,q_80,enc_auto/4b6519_6ee7b174029546bfba24b9802a451686~mv2.jpg)
Majd én megmondom, hogy ki nyomogat és mit
Képzeljünk el egy idétlen üzletvezetőt valamelyik kaliforniai kisboltban, aki lesi a vásárlókat, és azon pörög, miként akadályozza meg, hogy nyomogassák a Charmin vécépapírokat. Aztán a végén kiderül: ő maga sem tud ellenállni a puhaságnak, megragad egy csomag Charmint, és átszellemülten nyomorgatja, akárcsak a vevői.
Ne tessék, nyomogatni!
Még a kovboj is tudja, mi fán terem a Charmin
Dupla Whipple-hatás
Whipple úr több mint 500 reklámban, jó húsz éven át (1964-85) ezzel a szimpla dramaturgiával borzolta a nézők idegeit; vécépapírt nyomogató karaktere így vált a csapnivaló reklámok archetípusává.
És szelleme mindmáig velünk él.