top of page

Whipple úr esete a vécépapírral

  • Writer: Levente Kovacs
    Levente Kovacs
  • Feb 23, 2018
  • 1 min read

Minden reklámkultúrának megvannak a saját démonai. Nem, most nem a reklámok készítőire gondolunk, hanem azokra az idegesítő és gyűlölt reklámarcokra, -karakterekre, akik egy pocsék ötletnek (vagy a hosszú kampányidőszaknak) köszönhetően beépülnek egy népnemzet kollektív tudatába, és hónapokig, esetleg évekig ott is ragadnak.

Amerikában Whipple úr számít ilyen démoni figurának.

Majd én megmondom, hogy ki nyomogat és mit

Képzeljünk el egy idétlen üzletvezetőt valamelyik kaliforniai kisboltban, aki lesi a vásárlókat, és azon pörög, miként akadályozza meg, hogy nyomogassák a Charmin vécépapírokat. Aztán a végén kiderül: ő maga sem tud ellenállni a puhaságnak, megragad egy csomag Charmint, és átszellemülten nyomorgatja, akárcsak a vevői.

Ne tessék, nyomogatni!

Még a kovboj is tudja, mi fán terem a Charmin

Dupla Whipple-hatás

Whipple úr több mint 500 reklámban, jó húsz éven át (1964-85) ezzel a szimpla dramaturgiával borzolta a nézők idegeit; vécépapírt nyomogató karaktere így vált a csapnivaló reklámok archetípusává.

És szelleme mindmáig velünk él.

 
 
Gerety_2021_Redefining Creative Benchmarks without date_Fotor.jpg
raise-the-standard.gif

Iratkozz fel! Most vagy soha.

Megéri: 10%-os kedvezmény jár érte a Reklámtörténet-shopban

RT-anim-small 2.gif
never-read.gif
Reklámtörténet blog nyitóoldal
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

A Reklámtörténet a magyar reklám- és marketinges világ egyedülálló szakmai blogja. Ilyen nincs még egy. Unikum. Kuriózum. Lenyűgözően szerény szingularitás.

E blog 2015-ben alapíttatott azzal a szándékkal, hogy inspirációt, információt, szórakozást és pallérozódást kínáljon minden érdeklődő számára, bepillantást nyújtva a reklámipar és annak határterületeinek sajátos univerzumába. 

Talán az sem véletlen, hogy a Reklámtörténet Magyarország első és egyetlen kiadója, amely reklám- és marketingszakmai könyvek kiadására specializálódott. (Lásd: Reklámtörténet Könyvek)

Fontos disclaimer: a blogon megjelenő cikkek nem a mesterséges intelligencia termékei; önálló és (szándékunk szerint) eredeti gondolatok mentén megalkotott szövegek. Van velük meló.

Hát így állunk. Köszönjük, hogy olvasol bennünket.

© Reklámtörténet, 2025.

#RaiseTheStandard 

bottom of page