• Levente Kovacs

Kommunikáció Deadpool-üzemmódban – avagy mit tanulhat Ryan Reynoldstól a reklámszakma?

Updated: Feb 13, 2020

Kétségtelen: a reklámipar színes világát tavaly is felpezsdítette néhány világraszóló esemény. Gondoljunk Martin Sorrellre, akitől diszkréten búcsút vett a WPP. Vagy Colin Kaepernickre, aki beugrott egy Nike-kampányba. A jó Zuckerberget faggatni kezdte a kongresszus Facebookjának sötét bugyrairól (na, végre). És ott az „It's a Tide Ad”, ami új fejezetet nyitott a Superbowl-hirdetések történetében.

És nyilván történt még ezer és egy érdekesség – de mi most az ezerkettedikre szeretnénk fókuszálni. Hogy stílszerűek legyünk: ráröpülni. Ez pedig nem más, mint az a szikár tény, hogy egy korábban ismeretlen amerikai italmárkát felvásárolt egy kanadai színész.

Az ital: gin. A márka: Aviation.

A színész: Ryan Reynolds.

Ki az a Ryan Reynolds? Valami jóképű celeb a Best magazinból?

Oké, ez önmagában még nem nagy újdonság. Számos színész és celebritás adta már nevét különféle szeszekhez: George Clooney (tequila), Justin Timberlake (szintén), Matthew McConaughey (bourbon whiskey), Drew Barrymore (bor) – hosszú a lista.

Reynolds azonban más, mint a többiek. Nem csupán tulajdonolja a márkát. Nemcsak nevét és arcát adja hozzá. Aktív szerepet vállal annak „mindennapi működésében”; pörög az értékesítésen;

kreatívigazgatóként pedig a márka kommunikációját is felügyeli, alakítja.

Egész személyisége, szellemisége, humora formálja és alakítja az Aviation gin márkát.

Fellépése a reklám- és marketingvilág nagy színpadára éppen olyan üdítő, miként annak idején Deadpool karakterével pezsdítette fel a képregényfilmek vérkeringését.

És hogy mit tud tőle a reklám- és marketingszakma eltanulni? Jöjjön hát a reynolds-i kommunkációs attitűd 3 alappillére:

1. Személyes hangvétel

Az Aviation márkát teljesen átlényegíti Reynolds egyénisége – személyes hangon, közvetlen stílusban beszél; nincsenek sallangok, nincsen mellédumálás. Nem egy marketingest hallunk magyarázni. Nem unalmasan megírt kötelező szövegeket darál. Nem a tender prezentáció brand-manifesto slide-ját böfögi vissza. Hanem szórakoztatóan, könnyedén, emberi módon kommunikál.

A Twitter-oldalán például így jelentette be új státuszát:

„Out-of-office” e-mailjeivel pedig újradefiniálta az automatizált levelek műfaját. A ryan@aviationgin.com címről időről időre közvetlen, személyes és roppant vicces levelekkel lepi meg azokat, akik veszik a fáradságot és írnak neki.

Én például vettem, és most ezt a levelet kaptam tőle: