top of page
  • Writer's pictureReklámtörténet

A gyermeki képzelet horizontján – Szabó Sándor (Monday Morning)


Lisztbe csapódó tojássárga-meteoritok és hajtóműként belobbanó tűzhelyrózsák. Vajon mi köze Stanley Kubricknak a sütés-főzéshez – pláne a Lurpakhoz? Miért válasszuk a kalandot, miért lépjünk túl a határokon? Egyáltalán: miért fontos a gyermeki képzelőerő a reklámkészítésben? SZERINTEM rovatunkban Szabó Sándor, a Monday Morning kreatívigazgatója mesél kedvenc reklámjáról.

Szerintem emlékszel még gyermekkorod játékkal töltött, önfeledt pillanataira. Talán olyan régen volt, hogy csupán fekete-fehérben dereng, de biztosan képes vagy felidézni... tudod… amikor a fiúknak elég volt egy régi kartondoboz, hogy űrhajóval utazzanak, míg a lányok anyuci tűsarkújába lépve mesebeli hercegnővé változtak. Annak idején bátran elmerültél a képzeleted szülte világban, ami új kalandokról, új felfedezésekről szólt. Aztán – pikk-pakk – felnőttél.

Szerintem, ha ezt a blogot, ezt a rovatot olvasod, akkor vonzódsz a reklámokhoz, vagy netán te magad is alkotójuk vagy. Meglehet,

hogy gyermeki képzelőerődet sem veszítetted még el.

Mondjuk, ez nem hátrány, ha a reklámos hivatást választottad. Ebben az esetben a fantáziád termékét mások is láthatják, néha akár több millióan. Persze, amíg eljut e közönségig, átesik kisebb-nagyobb változáson. Faragják, csorbítják, hígítják, kutatják, tesztelik, szakértik so