Levente Kovacs
Collett Dickenson Pearce – A brit kreatívforradalom zászlóshajója
Updated: Feb 13, 2020
Aznap késett az Aer Lingus 417-es dublini járata. John Pearce és John Ritchie, a Collett Dickenson Pearce reklámügynökség ügyvezetője és ügyfélkapcsolati igazgatója sietve szedte a holmiját, hogy elsőként tudjanak leszállni a gépről. Nem akartak kínosan elkésni a prezentációról. Különös fintora a sorsnak, hogy a késés épp az ügyfél számlájára volt írható. A kétéves kampányterv kidolgozására ugyanis nem más, mint az ír légitársaság, az Aer Lingus kérte fel őket.
Mivel a prezentáció helyszíne a reptér épületében, az Aer Lingus egyik irodájában lett volna, Pearce megpróbálta minimalizálni a késést:
– Én előre rohanok a tárgyalóba, addig te gyűjtsd be a csomagokat a tervekkel! – vetette oda kollégájának.
– De te hoztad ki a terveket a heathrow-i reptérre! – szólt utána Ritchie. – Hova tetted őket?
Pearce megtorpant.
– Tévedsz, John. Emlékszem, azt mondtad, te hozod őket magaddal.
– Nem, John. Én úgy emlékszem: te mondtad.
Ott állt a két John a nyüzsgő reptéren, és villámcsapásként hasított beléjük a felismerés: ők Dublinban – a kampányanyag viszont az ügynökségen, Londonban maradt. Mindeközben az Aer Lingus tucatnyi felsővezetője, akik a világ különböző pontjairól ezért a prezentációért repültek Dublinba, egyre türelmetlenebbül, egyre idegesebben várták őket.