• Levente Kovacs

Kártyanaptár a múltból – Fehérvár Áruház (1979)

Updated: Oct 20

1976-ban nyitotta meg kapuját a budai Skála Nagyáruház (update: helyén ma az Allee áll), amely – az országszerte sorra nyitó üzleteivel – alapjaiban változtatta meg a nemzet vásárlási szokásait. A Skála áruházak nem csupán a kiskereskedelem számára nyitottak új perspektívát, de (relatíve) hatalmas alapterületeiken újraértelmezték a zsibvásár fogalmát, miközben mély szippantást tettek lehetővé a rothadó kapitalizmus fogyasztói társadalmának (furcsamód) bódító levegőjéből.


A Fehárvár Áruházat (aka: „fehérvári Skála”) második Skálaként, 1978-ban adták át a fogyasztásra kiéhezett magyar népléleknek. És mennyire ki voltunk mi erre éhezve! Már az első napon – igen, a nyitás napján –

6,7 millió forint volt az áruház forgalma.

Ez a remek képeslap rá egy évre, 1979-ben készült; visszafogott, puritán vizualitása rideg, de célramutató. Nem kell a mellébeszélés, nem kell a sallang. A kontrasztos logo a város ikonikus várkapujával rangot és tekintélyt sugároz a koncentrikus körökben. Az üzenet egyértelmű: a Fehérvár Áruház mindig tud ujjat mutatni (hehe).


Ám ha bárkinek kétsége volna felőle, mit kínál a Fehérvár Áruház, nos, pont az ilyen kétkedőknek készült a kártyanaptár túloldala. Hogy megnyugtassa az embert. Hogy mindenki tisztában legyen vele: ez az áruház nem hétköznapi áruház. Itt tessék felkészülni a rendkívülire!

A Fehérvár Áruház mindig nyújt valami rendkívülit az Ön számára.

És hogy mindezt látványban is alátámasszák, bájos mozgóképes tartalmak készültek a Skála áruházak népszerűsítésére. Például ilyenek:

Tessék figyelni a soha vissza nem térő ajánlatra: 1:24-nél!

Hát nem csodálatos?



© Reklámtörténet, 2020. Minden jog fenntartva.

Mindennemű utánzás tilalmaztatik.