top of page
  • Writer's pictureLevente Kovacs

Új Reklámtörténet könyv! Dave Trott: „Kreatív vakság” című kötete végre magyarul!🎉

Updated: Jan 2, 2022

Új Reklámtörténet könyv a láthatáron. Mit láthatáron! Szemmel látható közelségben! Szemnyújtásnyira, mintegy. Hát nem csodálatos? A Reklámtörténet Könyvek Kreatív vakság - Inspiráló történetek a kreatív látásmód fejlesztéséhez címmel hamarosan megjelenő újabb kötetünk (nota bene: immáron az 5.!) szerzője a 70-es, 80-as, 90-es évek brit reklámvilágának egyik fenegyereke: Dave Trott!

Bejgli és reklámos szakkönyv. Hát nem nagyszerű párosítás?


Hogy kicsoda Dave Trott?

Oké, kezdjük az elején.

A Szigetország egyik „leginspirálóbb elméjének” (History of Advertising Trust, 2018) titulált Dave a 60-as években kezdte reklámos pályafutását. A New York-i Pratt Intézetben tanult, majd Carl Ally ügynökségéhez került a Madison Avenue-n; itt sajátította el az ún. „vágjuk orrba a fogyasztót” típusú, a váratlanságra és meghökkentésre építő megközelítést, ami későbbi reklámos munkáit is jellemezte. A 70-es években visszatért a jó öreg Angliába, a Boase Massimi Pollitt ügynökségnél helyezkedett el szövegíróként, ahol a zseniális John Websterrel alkotott párost. Ikonikus, ám mára tökéletesen elfeledett kampányokon dolgozott a Toshiba, a Holsten Pils, az Ariston és a Pepsi számára (ezekről természetesen készítünk egy csinos összefoglalót, türelem!) – idővel pedig megalapította saját ügynökségét, mi több, ügynökségeit, egyiket a másik után (Gold Greenlees Trott, Bainsfair Sharkey Trott, Walsh Trott Chick Smith, The Gate).