top of page

(Zárójelben.)

  • Writer: Levente Kovacs
    Levente Kovacs
  • Mar 15, 2022
  • 1 min read

Nem találunk szavakat.


Borzasztó, felháborító, szégyenteljes... de ezek sem fejezik ki rendesen, amit Putyin, amit az általa tákolt rendszer Ukrajnában, Ukrajnával – és így az egész világgal művel, azokkal együtt, akik hallgatólagosan vagy tevőlegesen, de mégiscsak asszisztálnak neki és profitálnak ebből az értelmetlen és megbocsáthatatlan háborúból...


A hazai reklám- és marketingvilágban is sokan megmozdultak; adománnyal, szállással, munkalehetőséggel segítik a menekülteket. A márkák közül szintén szép számmal érezték kötelességüknek a segítségnyújtást. Ez jó dolog, dicséretes.


Mégis, e háború árnyékában van valami kijózanító.

Mármint: ilyenkor perspektívába kerül, miről is szól ez az iparág.

A marketinges, reklámos világ.

Mérlegre kerül a valósághoz való viszonyunk.

Ilyenkor hirtelen kipukkannak az olyan kifejezések, hogy azt mondja: branding, pozicionálás, márkaüzenet, fősor, „call to action”. Hogy a többi varázsigéről ne is beszéljünk. (És persze a PowerPoint Purpose, az is. Oda kerül, ahova való. Zárójelbe.)


„A háború hirtelen újraértelmezi a valóságot, felszínessé és nevetségessé tesz mindent, amivel a marketingesek foglalkoznak.”


Azon töprengek, hogy a kreativitás, ami ennek az iparágnak (pirulva, de stílszerűen mondva) legfőbb „fegyvere”; amely kreativitás George Lois szerint „képes bármit megoldani” ­– nos, ezzel a képességgel vajon hogyan tudunk hozzájárulni (bármilyen értelemben) ahhoz, hogy ez a téboly véget érjen? Egyáltalán: ilyen és hasonló szörnyűségek ne történjenek meg?


Persze, ezek csupán csak felszínesen és nevetségesen romantikus kérdések.

Háborúban nincs jelentőségük.




Gerety_2021_Redefining Creative Benchmarks without date_Fotor.jpg
raise-the-standard.gif

Iratkozz fel! Most vagy soha.

Megéri: 10%-os kedvezmény jár érte a Reklámtörténet-shopban

RT-anim-small 2.gif
never-read.gif
Reklámtörténet blog nyitóoldal
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

A Reklámtörténet a magyar reklám- és marketinges világ egyedülálló szakmai blogja. Ilyen nincs még egy. Unikum. Kuriózum. Lenyűgöző szingularitás.

E blog 2015-ben alapíttatott azzal a szándékkal, hogy inspirációt, információt, szórakozást és pallérozódást kínáljon minden érdeklődő számára, bepillantást nyújtva a reklámipar és annak határterületeinek sajátos univerzumába. 

Nyilván az sem véletlen, hogy a Reklámtörténet Magyarország első és egyetlen kiadója, amely reklám- és marketingszakmai könyvek kiadására specializálódott. (Lásd: Reklámtörténet Könyvek)

Hát így állunk. Köszönjük, hogy olvasol bennünket.

© Reklámtörténet, 2025.

#RaiseTheStandard 

bottom of page